Reglament d'ús de les instal·lacions esportives municipals de Sitges
#reglamentesportiu Consulta Pública prèvia sobre el projecte d'aprovació del reglament d'ús de les instal·lacions esportives municipals de Sitges.
Aprovació definitiva del Reglament d'Ús de les instal·lacions esportives municipals de Sitges
10/07/2020 - 11/07/2020
Veure les fases
Quant a aquest procés
L'Ajuntament de Sitges posa en marxa la consulta pública prèvia a l'elaboració de l'avantprojecte del reglament d'ús de les instal·lacions esportives municipals.
a) Problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa
El principal problema que es pretén solucionar amb la iniciativa plantejada és l’adequació i regulació de la utilització de les instal·lacions esportives municipals, mitjançant la redacció d’un Reglament regulador de l’ús de les instal·lacions esportives municipals, atès que l’Ajuntament de Sitges no disposa a data d’avui d’un instrument normatiu que reguli aquesta matèria.
L’organització ciutadana en un règim democràtic ve determinada per la voluntat dels veïns expressada a les urnes. Per això, l’Ajuntament de Sitges, conscient de la necessitat i la importància de la participació constant dels veïns en la gestió municipal i sense detriment de la legitima autoritat i representativitat per ells conferida, pretén, mitjançant la consulta pública prèvia sobre l’esmentat projecte, facilitar i dinamitzar totes aquelles accions ciutadanes tendents a assolir un desenvolupament social més participatiu.
b) Necessitat i oportunitat de la seva aprovació
La necessitat i oportunitat de la seva aprovació ve donada pel que disposa el Decret legislatiu 1/2000, de 31 de juliol, pel qual s’aprova el Text únic de la Llei de l’esport.
La Constitució Espanyola, en el seu article 43.3., obliga als poders públics a fomentar l’educació física i l’esport, així com la utilització adequada del lleure.
Així mateix l’article 134 de l’Estatut d’Autonomia de Catalunya estableix la competència exclusiva de la Generalitat en el camp dels esports i de l’oci. En ús d’aquesta competència i mitjançant Decret Legislatiu 1/2000, de 31 de juliol, la Generalitat va aprovar el Text Refós de la Llei de l’Esport.
A l’àmbit municipal, amb caràcter general, els articles 25.2.m) de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reguladora de les Bases del Règim Local i 66.3.n) del Decret Legislatiu 2/2003, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Municipal i de Règim Local de Catalunya, reconeixen als municipis competències pròpies en matèria d’activitats i instal·lacions culturals i esportives, ocupació del lleure i turisme, imposant l’article 26.1.c) de la primera d’aquestes normes als municipis amb població superior a 20.000 habitants, l’obligació de prestar el servei mínim d’instal·lacions esportives d’ús públic.
Aquestes competències s’han d’exercitar en el marc del Text Refós de la Llei de l’Esport de Catalunya que, en el seu article 39, enumera i concreta les competències municipals en aquesta matèria i, en particular, l’obligació de promoure de forma general l’activitat física i l’esport en el seu àmbit territorial i de construir, ampliar i millorar les instal·lacions esportives en el seu territori, vetllant per la seva plena utilització.
c) Objectius de la norma
Millorar els tràmits administratius i reduir les càrregues administratives amb les mateixes garanties jurídiques, a fi a una administració pública més eficaç i eficient.
Establir amb caràcter general els criteris per autoritzar els usos a les instal·lacions esportives municipals.
d) Possibles solucions alternatives regulatòries o no regulatòries
S’ha de partir de la premissa que l’aprovació d’aquest Reglament regulador de l’ús de les instal·lacions esportives municipals és indefugible i absolutament imprescindible, a la llum de la manca de normativa existent que s’adeqüi a la normativa europea, estatal i autonòmica vigent en aquesta matèria, que únicament pot esmenar-se a través de la corresponent aprovació d’un instrument amb naturalesa normativa. La ciutadania i les organitzacions que ho considerin adient, poden remetre les seves opinions sobre els aspectes plantejats, durant 30 dies naturals des de l’endemà de l’aprovació del present Decret, a través dels mitjans indicats.
Àrea d'organització
Departament d'Esports
Grup promotor
Ajuntament de Sitges
Data d'inici
15 de Febrer de 2019
Data de finalització
15 de Març de 2019
Referència: sitges-PART-2022-05-754
Estadístiques
7
Compartir: