Modificació puntual del Pla d'Ordenació Urbanística Municipal de Sitges a l’àmbit PMU-2 Rat penat
#pmu2ratpenat Consulta Pública prèvia sobre la modificació puntual del Pla d'Ordenació Urbanística Municipal de Sitges a l’àmbit PMU-2 Rat penat
Quant a aquest procés
L'Ajuntament de Sitges posa en marxa la consulta pública prèvia a l'aprovació de la modificació puntual del Pla d'Ordenació Urbanística Municipal de Sitges a l’àmbit PMU-2 Rat Penat.
a) Problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa
D’acord amb la sentència núm. 819, de 28 d’octubre de 2010, declara que com a “sostre consumit” de les edificacions preexistents s’ha de considerar únicament aquell que sigui conforme als paràmetres que el POUM fixa per al PMU 2. D’aquesta manera obtenim que el sostre consumit per les edificacions existents és d’un total de 3.304,90 m²st, que es troben dins del sostre màxim a desenvolupar del sector, els 9.572,03 m²st.
El planejament vigent dicta que el nombre total d’habitatges a desenvolupar en el sector és de 69 habitatges. Dins la clau 15b/1 s’especifica un total màxim de 19 habitatges. Actualment s’hi troben construïts 25 habitatges.
Dins l’àmbit de la modificació s’inclou l’equipament a sud que es troba en sòl urbà consolidat. Aquest s’inclou per tal d’efectuar la permuta amb les zones verdes, i ressituar-los de forma que responguin més positivament a les necessitats del lloc. Aquesta permuta es farà realitzable gràcies a que els m² de cessió de zones verdes del PMU ja es troben cedits des de l’antic PE de l’any 1992. En aquest escenari, la cessió de sistemes es va efectuar en anterioritat al POUM; i per tant no es troba amb la obligatorietat de cedir el 10% d’aprofitament urbanístic.
b) Necessitat i oportunitat de la seva aprovació
La conveniència i oportunitat de la present modificació del POUM de Sitges ve determinada fonamentalment per les següents raons d’utilitat pública i interès social:
Actualització, adaptació i desenvolupament de les previsions del planejament general tenint en compte a la realitat existent a l’àmbit de la modificació, així com donar compliment a les sentències.
Desenvolupar una ordenació amb el menor impacte paisatgístic possible, sobretot a les zones més exposades visualment.
Afavorir i facilitar la gestió urbanística a l’àmbit de la modificació.
c) Objectius de la norma
Els objectius fonamentals de la modificació puntual del POUM son els següents:
Reordenació del sòl i definició dels paràmetres d’ordenació per afavorir un model més acord amb els objectius de la LUC. Ocupació racional del territori i tenint en compte les edificacions i usos preexistents.
Consolidació d’un model d’ocupació eficient, amb adequada implantació de l’edificació segons els criteris de compatibilitat de l’entorn residencial edificat, la valorització d’elements vegetals de valor ambiental, adaptació a la topografia i creació de nous espais públics en continuïtat amb els existents.
Donar compliment a la sentència 819, la qual estableix a que el sostre consumit per els habitatges existents serà únicament el que es troba conforme als paràmetres que el POUM fixa pel PMU 2 Rat Penat-Marqués de Comillas.
d) Possibles solucions alternatives regulatòries o no regulatòries
Dins de la clau 15b/1, on hi trobem les edificacions existents, se’n treu que es podrà construir un sostre teòric màxim de 3.430,62m² agafant com a premissa el repartiment proporcional del sostre total segons superfície de la clau. Actualment tenim executat un total de 3.304,90 m²st, fent que les edificacions existents no es trobin fora d’ordenació. Queda doncs, en aquesta hipòtesis, un total de 6.941,42 m²st per a desenvolupar a la resta del sector.
Traurem de l’àmbit del PMU els sòls de la clau 15b/1, ja que es troben executats i urbanitzats, transformant-los a sòl urbà consolidat.
Degut a l’excés de densitat que trobem a la clau 15b/1, les edificacions existents es trobarien fora d’ordenació. Per evitar aquest fet, es trasllada aprofitament en forma d'intensitat d'ús, de les zones no edificades a la zona de les edificacions preexistents. D’aquesta manera partim de la realitat executada dels 25 habitatges, desplaçant 11 habitatges a aquesta clau, i resultant un total de 44 habitatges per executar a la resta de l’àmbit.
Amb l’escenari de les cessions d’espai públic cedides, no es contempla la necessitat de la cessió del 10% d’aprofitament. D’aquesta manera, els actuals sòls de titularitat pública ja cedits però no urbanitzats i els terrenys de sòl urbà consolidat qualificats com a equipament (clau D0*) es delimiten en un nou polígon (PAU-27), garantint així la permuta de la localització de la zona verda i equipament.
Grup promotor
Ajuntament de Sitges
Data d'inici
13 de Març de 2019
Data de finalització
28 de Març de 2019
Referència: sitges-PART-2022-05-755
Estadístiques
7
Compartir: