Schaffung der Verordnung über kommunale Verwaltungsinterventionsverfahren in den Bereichen Landnutzung und Bauwesen: Baugenehmigungen und vorherige Mitteilungen in der Gemeinde Sitges
Verordnung über städtische Stadt- und Kommunikationslizenzen
Über diesen Prozess
Das Rathaus von Sitges ist bereit, die Erstellung der Verordnung über die Verfahren für kommunale Verwaltungseingriffe in Bezug auf Landnutzung und Gebäude einer VORHERIGEN ÖFFENTLICHEN KONSULTATION vorzulegen: Stadtplanungsgenehmigungen und vorherige Mitteilungen an die Gemeinde Sitges für 15 Tage.
1.- Els problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa.
Les llicències s’han d’atorgar d’acord amb les prescripcions contingudes a la legislació urbanística, a les normes i ordenances municipals i al planejament. El principal problema que es pretén solucionar és adaptar el procediment d’atorgament de llicències del nostre municipi al marc legal establert actualment.
Amb la redacció i implantació d’aquesta ordenança reguladora s’agilitzarà la tramitació de les diferents obres que porten a terme els particulars, evitant traves innecessàries, millorant l’eficiència de l’actuació de l’Ajuntament i adaptar-ho a la regulació sectorial existent a l’actualitat.
Així mateix també s’assolirà una major eficàcia i agilitat en la tramitació a l’empara de la competència municipal, establint el règim jurídic i el procediment administratiu per a la tramitació de les llicències d’obra i del règim de comunicació prèvia d’obres.
L’organització ciutadana en un règim democràtic ve determinada per la voluntat dels veïns expressada a les urnes. Per això, l’Ajuntament de Sitges, conscient de la necessitat i la importància de la participació constant dels veïns i entitats en la gestió municipal i sense detriment de la legitima autoritat i representativitat per ells conferida, pretén, mitjançant la CONSULTA PÚBLICA PRÈVIA sobre l’esmentat projecte, facilitar i dinamitzar totes aquelles accions ciutadanes tendents a assolir un desenvolupament social més participatiu.
2.- Necessitat i oportunitat de la seva aprovació.
La redacció de l’ordenança reguladora dels procediments d'intervenció administrativa municipal sobre l'ús del sòl i edificació: llicències urbanístiques i comunicacions prèvies al municipi de Sitges es justifica en la voluntat de donar resposta als problemes explicats anteriorment.
3.- Objectius de la norma.
La finalitat de la redacció d’aquesta ordenança reguladora serà agilitzar la tramitació de les diferents obres que porten a terme els particulars, evitant traves innecessàries, millorant l’eficiència de l’actuació de l’Ajuntament i adaptar-ho a la regulació sectorial existent a l’actualitat, per aconseguir una major eficàcia i agilitat en la tramitació a l’empara de la competència municipal, establint el règim jurídic i el procediment administratiu per a la tramitació de les llicències d’obra i del règim de comunicació prèvia d’obres.
4.- Les possibles solucions alternatives regulatòries o no regulatòries
Entenent que l’aprovació de l’ordenança és la única eina que permet la legislació sectorial i que podem abordar com a Ajuntament per a donar resposta als problemes plantejats anteriorment, es plategen tres possibles solucions alternatives regulatòries a la redacció de l’ordenança, tenint en compte, com a premissa bàsica, que els articles 187, 187bis i 187ter Decret legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'urbanisme, vigència 01/01/2022 regulen són d’obligat compliment.
Alternativa 1.- L’ordenança es redactarà sense desenvolupar aclariments respecte a allò que disposa l’articulat del Decret legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'urbanisme, sobre als actes subjectes a comunicació prèvia, llicència urbanística o actes no subjectes a cap de les dues.
Alternativa 2.- L’ordenança es redactarà desenvolupant aclariments respecte a allò que disposa l’articulat del Decret legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'urbanisme, sobre als actes subjectes a comunicació prèvia, llicència urbanística o actes no subjectes a cap de les dues.
Alternativa 3.- L’ordenança es redactarà, afegint al que es considera a l’alternativa 2, preceptes sobre terminis, caducitat i pròrrogues dels actes a més de fixar els horaris de les obres necessàries per a la seva execució. Així mateix inclourà un pla d’inspeccions.
En el bé de facilitar als subjectes i a les organitzacions més representatives potencialment afectats per la futura norma, la participació en la CONSULTA PÚBLICA PRÈVIA, a l’ANNEX es transcriuen els actes subjectes a llicència urbanística, els subjectes a comunicació prèvia i els actes no subjectes ni a llicència urbanística ni a comunicació prèvia que els articles 187, 187bis i 187ter Decret legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'urbanisme, vigència 01/01/2022, defineixen i fan referència a aquests actes.
Teilen: