1.- Els problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa.
Les llicències s’han d’atorgar d’acord amb les prescripcions contingudes a la legislació urbanística, a les normes i ordenances municipals i al planejament. El principal problema que es pretén solucionar és adaptar el procediment d’atorgament de llicències del nostre municipi al marc legal establert actualment.
Amb la redacció i implantació d’aquesta ordenança reguladora s’agilitzarà la tramitació de les diferents obres que porten a terme els particulars, evitant traves innecessàries, millorant l’eficiència de l’actuació de l’Ajuntament i adaptar-ho a la regulació sectorial existent a l’actualitat.
Així mateix també s’assolirà una major eficàcia i agilitat en la tramitació a l’empara de la competència municipal, establint el règim jurídic i el procediment administratiu per a la tramitació de les llicències d’obra i del règim de comunicació prèvia d’obres.
L’organització ciutadana en un règim democràtic ve determinada per la voluntat dels veïns expressada a les urnes. Per això, l’Ajuntament de Sitges, conscient de la necessitat i la importància de la participació constant dels veïns i entitats en la gestió municipal i sense detriment de la legitima autoritat i representativitat per ells conferida, pretén, mitjançant la CONSULTA PÚBLICA PRÈVIA sobre l’esmentat projecte, facilitar i dinamitzar totes aquelles accions ciutadanes tendents a assolir un desenvolupament social més participatiu.
2.- Necessitat i oportunitat de la seva aprovació.
La redacció de l’ordenança reguladora dels procediments d'intervenció administrativa municipal sobre l'ús del sòl i edificació: llicències urbanístiques i comunicacions prèvies al municipi de Sitges es justifica en la voluntat de donar resposta als problemes explicats anteriorment.
3.- Objectius de la norma.
La finalitat de la redacció d’aquesta ordenança reguladora serà agilitzar la tramitació de les diferents obres que porten a terme els particulars, evitant traves innecessàries, millorant l’eficiència de l’actuació de l’Ajuntament i adaptar-ho a la regulació sectorial existent a l’actualitat, per aconseguir una major eficàcia i agilitat en la tramitació a l’empara de la competència municipal, establint el règim jurídic i el procediment administratiu per a la tramitació de les llicències d’obra i del règim de comunicació prèvia d’obres.
4.- Les possibles solucions alternatives regulatòries o no regulatòries
Entenent que l’aprovació de l’ordenança és la única eina que permet la legislació sectorial i que podem abordar com a Ajuntament per a donar resposta als problemes plantejats anteriorment, es plategen tres possibles solucions alternatives regulatòries a la redacció de l’ordenança, tenint en compte, com a premissa bàsica, que els articles 187, 187bis i 187ter Decret legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'urbanisme, vigència 01/01/2022 regulen són d’obligat compliment.
Alternativa 1.- L’ordenança es redactarà sense desenvolupar aclariments respecte a allò que disposa l’articulat del Decret legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'urbanisme, sobre als actes subjectes a comunicació prèvia, llicència urbanística o actes no subjectes a cap de les dues.
Alternativa 2.- L’ordenança es redactarà desenvolupant aclariments respecte a allò que disposa l’articulat del Decret legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'urbanisme, sobre als actes subjectes a comunicació prèvia, llicència urbanística o actes no subjectes a cap de les dues.
Alternativa 3.- L’ordenança es redactarà, afegint al que es considera a l’alternativa 2, preceptes sobre terminis, caducitat i pròrrogues dels actes a més de fixar els horaris de les obres necessàries per a la seva execució. Així mateix inclourà un pla d’inspeccions.
En el bé de facilitar als subjectes i a les organitzacions més representatives potencialment afectats per la futura norma, la participació en la CONSULTA PÚBLICA PRÈVIA, a l’ANNEX es transcriuen els actes subjectes a llicència urbanística, els subjectes a comunicació prèvia i els actes no subjectes ni a llicència urbanística ni a comunicació prèvia que els articles 187, 187bis i 187ter Decret legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'urbanisme, vigència 01/01/2022, defineixen i fan referència a aquests actes.
Teilen