PROCÉS PARTICIPATIU REPRESENTANT DE L'ALCALDIA AL POBLE DE GARRAF
#representantalcaldiaGarraf(Enllaç extern) Explicació del procés participatiu per l'elecció de la persona representant de l'Alcaldia al Poble de Garraf
Quant a aquest procés
Procés participatiu per l'elecció de la persona representant de l'alcaldia al poble de Garraf.
L'equip de Govern de l'Ajuntament i l'Alcaldessa en particular, volen fomentar la implicació i la participació de la ciutadania, i han acordat juntament amb el Consell Municipal del Poble de Garraf, dur a terme un procés participatiu per l'elecció de la persona representant institucional en aquest nucli que finalitzarà amb una jornada participativa, el proper diumenge 3 de març.
Les funcions de la persona representant de l'alcaldia als nuclis són:
Informar als veïns del nucli de població els assumptes municipals
Informar a l'Ajuntament dels assumptes relacionats amb el nucli de població
La vigilància immediata de les obres i serveis municipals existents en el nucli
La presidència, quan no es personi l'Alcaldessa, dels actes municipals que es realitzin al nucli
Aquelles altres que expressament li encomani l'Alcaldia
Aquest procés participatiu s'ha organitzat de la següent manera:
Fase informativa
Sessió informativa 26 de gener de 2024
19h. Oficina Oac de Garraf
Presentació de candidatures
Les persones que vulguin presentar la candidatura hauran d’estar empadronades al poble de Garraf i hauran de ser majors de 18 anys.
El dilluns 12 de febrer s’obrirà el període de presentació de candidatures a través d'aquesta plataforma, durarà 10 dies i es tancarà en data 21 de febrer a les 15h.
En cas que només hi hagi una candidatura una vegada finalitzi el període de presentació, la jornada participativa per l’elecció no es durà a terme. Es donarà per finalitzat el procés i serà el Consell Municipal del Poble de Garraf qui ratificarà el candidat/candidata.
Presentació de voluntaris/es per estar a la mesa
La mesa estarà formada per 3 persones, 1 president i 2 vocals.
Les persones interessades en formar part de la mesa podran manifestar la seva voluntat de formar-ne part a través d'aquesta plataforma, del 12 al 21 de febrer.
Per determinar el president i els vocals, s’ordenaran els noms de les persones voluntàries per ordre alfabètic, i es farà un sorteig amb l’extracció d’una lletra de tall, en la data que l’Ajuntament determini.
Si no hi haguessin persones interessades per formar part de la mesa de la jornada participativa, el Consell municipal es reunirà en sessió extraordinària el 29 de febrer a les 19h, per escollir, entre els propis membres del consell, les persones de la mesa.
Període de campanya
El dijous 22 de febrer s’iniciarà el període de campanya que durarà 10 dies, per tal que els diferents candidats/es puguin fer les seves respectives campanyes, i que finalitzarà el dia 2 de març a les 23:59h.
Desenvolupament de la jornada participativa
La jornada participativa per l’elecció de la persona representant de l’Alcaldia al Poble de Garraf serà el diumenge 3 de març de 2024.
La mesa estarà ubicada a l’oficina de l’OAC del Poble de Garraf, (Plaça del Baró de Güell, 7, 08871 Garraf) i es disposarà d’una urna i de butlletes i sobres.
Es disposarà d’una base de dades que respongui a les condicions establertes, i que garanteixi la protecció de dades.
S’anotarà en una graella el nom de les persones votants i en finalitzar, es farà una acta amb els resultats.
L’horari de votació serà de 10 a 18h.
Qui podrà votar
Podran votar les persones majors de 16 anys el dia de la votació, empadronades al Poble de Garraf en data 31/12/2023.
Es requerirà un document oficial per acreditar-se i es verificarà que consti a la base de dades.
Quina serà la pregunta
De les següents candidatures, quina vols que sigui la representant de l’Alcaldia al Poble de Garraf?
Només es podrà marcar una opció a la papereta. En la papereta hi haurà els noms de les diferents persones que hagin presentat candidatura.
Recompte
Un cop acabada la votació, començarà el recompte i aquest serà públic.
El recompte el realitzarà el president traient un a un els sobres de la urna i llegint en veu alta el nom de la candidatura votada. El president posarà de manifest cada papereta, un cop llegida, l’ensenyarà a la resta d’assistents a l’acte.
Un cop acabat el recompte, es confrontarà el total de sobres amb el de votants anotats.
Publicació
Els resultats es faran públics al web municipal i a la plataforma Participa311 mitjançant una acta que contingui les dades.
Resum del calendari
Divendres 26/01/2024 - Sessió informativa al poble de Garraf
De dilluns 12/02/2024 a dimecres 21/02/2024 - Presentació de candidatures i presentació de voluntaris per formar part de la mesa
De dijous 22/02/2024 a dissabte 02/03/2024 - Campanya de les persones candidates
Diumenge 03/03/2024 - Jornada participativa
Compartir