Per tal d'assolir els seus principis generals, el Consell tindrà especial cura en els següents objectius:
1. Conèixer, opinar i informar sobre qualsevol dels temes que li siguin proposats per la Regidoria de Cultura respecte a assumptes relatius a la seva competència o dels diferents patronats o ens que depenguin o depenguessin d'ella; especialment pel que fa als programes municipals d'activitats i serveis culturals, la seva implantació i les inversions en infrastructura, així com de la informació pressupostària.
2. Proposar iniciatives a l'ajuntament en matèria cultural, aportar elements per a la fixació de prioritats i assessorar en la política cultural de l'ajuntament, vetllant per a que s'afavoreixi que aquesta política sigui la que més s'adeqüi als interessos i voluntats dels ciutadans.
3. Exercir el seguiment i el control dels programes culturals, inclosos els aprovats en d'altres organismes.
4. Vincular la participació de tots els ciutadans, totes les entitats, i tots els col·lectius de qualsevol àmbit social, interessats en la realitat i la millora de la situació cultural de la nostra vila.
5. Proposar i promoure els recursos adients per a l'accés i la participació dels ciutadans als diferents serveis culturals municipals i al vehicle d'expressió de les seves demandes que ha de ser aquest Consell, dins de l'àmbit de les finalitats que es preveuen en aquest Reglament.
En cap cas la pertinença al Consell serà lucrativa o retribuïda.
Tanmateix, el Consell, en cap cas, substituirà o obstaculitzarà l'exercici de les competències que les lleis atribueixen al òrgans municipals de decisió.
Les funcions del Consell són:
1. Ser l'òrgan de consulta en els processos d'elaboració d'ordenances i reglaments dels serveis afectes al sector i en aquells assumptes que hi tinguin una incidència especial.
2. Presentar iniciatives a l'ajuntament o informar i traslladar-li les derivades de les comissions de treball, així com aquelles rebudes d'entitats, col·lectius o particulars, per tal de ser discutides pels òrgans competents.
3. Ser informats de les decisions que l'ajuntament adopti en l'àmbit cultural.
4. Proposar els procediments adequats per a la participació dels ciutadans en els serveis culturals municipals, i per a l'accés a expressar les seves demandes.
El Consell queda estructurat pels òrgans de govern següents: president, vicepresident i plenari.
El president:
1. L'alcalde, mitjançant decret, podrà nomenar o separar lliurement el regidor que haurà d'exercir la presidència.
2. Són funcions del president:
a) Convocar, presidir, suspendre i aixecar les sessions, moderar els debats i dirimir els empats amb vot de qualitat.
b) Actuar com a portaveu del Consell.
c) Fixar l'ordre del dia.
d) Vetllar per l'execució dels acords que s'hagin pres.
e) Autoritzar l'assistència al plenari i a les comissions de treball de persones vinculades en l'àmbit cultural sitgetà o amb coneixements específics, quan el tractament d'un tema concret ho faci aconsellable. Aquestes persones tindran veu però no vot.
f) Trametre els informes i les propostes del Consell a la resta dels òrgans municipals.
g) Decidir la creació, els objectius i les finalitats de les comissions de treball d'acord amb el plenari.
h) Designar, a proposta de la Regidoria de Cultura, les quatre entitats que formen part del Consell. Igualment, pel que fa a la seva eventual revocació i/o substitució.
i) Nomenar els membres del Consell que ho són a títol personal, a proposta de la Regidoria de Cultura. Igualment, pel que fa a la seva eventual revocació i/o substitució.
El vice-president:
1. Serà nomenat per l'alcalde.
2. Seran funcions del vice-president substituir el president, amb tots els seus drets i deures.
El secretari:
Ho serà un funcionari o treballador del Departament de Cultura.
Les seves funcions són:
1. Assistir amb veu però sense vot.
2. Elaborar les actes de les reunions i custodiar la documentació del Consell.
3. Certificar els acords amb el vist-i-plau del president.
4. Vetllar perquè les trameses de documentació arribin oportunament.
5. Convocar el Consell per ordre del president.
Plenari
El Consell tindrà com a únic òrgan decisori el plenari.
Integraran el plenari la totalitat dels seus membres, sota la presidència de l'alcalde o regidor en qui delegui.
El càrrec de membre del Consell no serà retribuït.
Són funcions del plenari:
1. Ser consultat i debatre sobre l'actuació municipal en l'àrea de la política cultural.
2. Aprovar la memòria anual elaborada pel secretari.
3. Demanar informació i documentació sobre qualsevol matèria o intervenció que afecti el camp d'actuació del Consell.
4. Elevar informes i propostes a l'ajuntament de la vila sobre qüestions relacionades amb les seves competències.
5. Elaborar totes les planificacions, actuacions i informes que siguin demanats per l'ajuntament.
El Consell Municipal de Cultura tindrà la composició següent:
Ajuntament:
L’alcalde o alcaldessa, que ostentarà la presidència.
El Regidor o regidora responsable de Cultura de l’Ajuntament de Sitges, que ostentarà la vicepresidència, en qui l’alcalde o alcaldessa podrà delegar la presidència.
Un o una representant de cada grup polític municipal.
Entitats:
Les quatre entitats culturals de Sitges, degudament legalitzades, més significatives pel nombre d’associats, la seva significació dins del món cultural de Sitges i el nombre d’activitats culturals que desenvolupin al llarg de l’any, a criteri de l’Ajuntament, comptant amb un representant cadascuna com a membres del Consell, en el termes que s’especifiquen a l’article 7.
En l’eventual cas que, en un futur, pugui variar el criteri municipal respecte a quines són les quatre entitats culturals representades en el Consell, la presidència designarà la substitució que sigui procedent, a proposta de la Regidoria de Cultura, d’acord amb les funcions previstes a l’article 8, en l’apartat referent al President o Presidenta.
A títol personal:
Tres persones vinculades en l’àmbit cultural Sitgetà a proposta de la Regidoria relacionada amb els assumptes del Consell, com a vocals.
La durada en el càrrec d’aquests membres serà fins que es produeixi, en els termes previstos a l’article 8, en l’apartat referent al President o Presidenta.
Tècnics:
El coordinador o coordinadora responsable de l’àmbit de Cultura de l’Ajuntament.
Un/a administratiu/va o auxiliar de l’àmbit de Cultura, secretari/ària del Consell, amb veu però sense vot.
Així mateix, la Presidència del Consell, a iniciativa pròpia o a petició del Consell, pel bon funcionament de les seves sessions, podrà convidar regidors, tècnics, o qualsevol altra persona que consideri adient per informar sobre un o més temes inclosos en l’ordre del dia, que participaran a les sessions del Consell, amb veu i sense vot.
Tanmateix, qualsevol ciutadà o ciutadana podrà sol·licitar defensar personalment, en el Consell, les seves iniciatives i propostes.
Compartir