Hilfe
Un procés participatiu és una seqüència d'activitats participatives (p.e. primer omplir una enquesta, després realitzar propostes, debatre-les en trobades presencials o virtuals, i finalment prioritzar-les) amb l'objectiu de definir y prendre una decisió sobre un tema específic.
Exemples de processos participatius són: un procés d'elecció de les membres d'un comitè (on primer es presenten unes candidatures, després es debat i finalment s'escull una candidatura), pressupostos participatius (on es realitzen propostes, es valoren econòmicament i es voten amb el pressupost disponible), un procés de planificació estratègica, la redacció col·laborativa d'un reglament o norma, el disseny d'un espai urbà o la producció d'un pla de polítiques públiques.
Prozessschritte
L'Ajuntament de Sitges té la voluntat de sotmetre a CONSULTA PÚBLICA PREVIA l’aprovació de la Modificació puntual del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal del municipi de Sitges, per la reordenació de l’àmbit discontinu format pel sub-àmbit 1) de les illes 49, 50 i 51 (PPU1 La Plana-Santa Bàrbara-Vallpineda) i el sub-àmbit 2) del Venus, que ocupa les parcelꞏles de l’Avinguda Camí de Capellans número 57 i 53-55, durant 15 dies naturals.
En aquest període es poden presentar suggeriments i opinions mitjançant la presentació d'instància al registre general de l'Oficina d'Atenció a la Ciutadania.
En la fase de presentació de propostes la ciutadania, organitzacions i associacions que així ho considerin, poden fer arribar les seves opinions respecte de la nova regulació a l'Ajuntament de Sitges mitjançant la formulació a través d'aquest portal web.
Una vegada finalitzat el període de consulta pública prèvia i vist que no s'han recollit suggeriments ni propostes a través d'aquesta plataforma, l'Ajuntament segueix amb el procediment de treball intern per la modificació.
Pünktliche Änderung des städtischen Stadtplanungsplans von Sitges, El Venus – Isla 49
SPEZIFISCHE ÄNDERUNG DES SITGES POUM
Über diesen Prozess
Der Stadtrat von Sitges ist bereit, die rechtzeitige Änderung des städtischen Stadtplanungsplans der Gemeinde Sitges zur Neuordnung des durch Untergebiet 1) der Inseln 49, 50 und 51 (PPU1 La) gebildeten diskontinuierlichen Gebiets zur VORHERIGEN ÖFFENTLICHEN KONSULTATION vorzulegen Plana-Santa Bárbara-Vallpineda) und Unterbereich 2) der Venus, der 15 Kalendertage lang die Grundstücke der Avenida Camí de Capellans Nr. 57 und 53-55 einnimmt.
1. ELS PROBLEMES QUE ES PRETENEN SOLUCIONAR AMB LA INICIATIVA; SITUACIÓ RESPECTE EL PLANEJAMENT VIGENT
Pel que fa al planejament vigent, al subàmbit 1, les tres illes previstes pel PPU-1 (illa 49, illa 50 i illa 51), estan qualificades d’Habitatge protegit en alineació contínua (clau 12P5), els carrers intersticials estan qualificats de Viari (B), mentre que la franja de passeig del carrer de Jacint Picas i Cardó té una qualificació d’Espais Lliures-Recorregut de vianants (A2).
Al sub-àmbit 2 trobem una qualificació d’Espais Lliures-Parcs, jardins i places públiques (A2), que ocupa gran part de la parcelꞏla de l’avinguda Camí de Capellans número 57 i la franja posterior a l’edificació de la parcelꞏla 53-55. També trobem una franja estreta de qualificació d’edificació aïllada en alçada (11b) en continuïtat amb la parcelꞏla veïna.
ESTAT ACTUAL.
Pel que fa a la morfologia en l’estat actual, el sub-àmbit 1 es troba en desenvolupament, d’acord amb l’establert al PPU-1, del qual s’ha executat la urbanització dels vials exteriors. L’ordenació vigent al PPU1 preveu tres illes tancades amb edificacions alineades als carrers Felip Font i Falp, Jacint Picas i Lola Anglada, amb un sòl lliure interior d’ús privat, que suposa una gran densitat edificatòria destinada a sostre d’habitatge públic, concentrada en un àmbit molt concret. Volumètricament, aquesta previsió contrasta considerablement amb el teixit existent a l’entorn, d’edificacions aïllades majoritàriament unifamiliars amb una densitat i alçada considerablement més baixes, a excepció de l’illa 52 del PPU1 donant front al carrer Lola Anglada.
El sub-àmbit 2 s’emplaça a l’extrem nord de l’illa de forma trapezoïdal delimitada per l’avinguda Camí de Capellans, el carrer de Pau Casals i el passeig de Vilafranca. Aquest és un entorn consolidat en urbanització i edificació, conformat per edificacions aïllades en alçada (majoritàriament amb qualificació 11b, i amb presència d’una peça d’equipament de baixa alçada).El solar que ens ocupa es troba tancat, sense ús ni manteniment regular. A les dues parcel·les contigües trobem un bloc format per dues torres de 6 i 9 plantes respectivament, i un edifici rectangular de 6 plantes. A la resta de parcel·les situades paral·lelament cap al sud, trobem una successió d’edificis en forma de barra d’entre 4 i 5 plantes d’alçada. Aquesta tipologia edificatòria genera una sèrie d’espais intersticials entre blocs, on trobem accessos i zones de lleure privades del residencial, que caracteritzen espacial i volumètricament l’entorn.
2. NECESSITAT I OPORTUNITAT DE LA MODIFICACIÓ.
Donada la necessitat d’executar el sostre d’habitatge de protecció pública previst pel Pla Parcial Urbanístic del sector Urbanitzable PPU-1 La Plana – Santa Bàrbara- Vallpineda, concretament per les illes 49, 50 i 51, i seguint les directrius i prioritats fixades per l’Ajuntament des de la convocatòria del concurs d’idees per la reordenació d’aquestes illes, és convenient la redacció d’una modificació del planejament que adeqüi tant la qualificació com l’ordenació de l’àmbit.
Tenint en compte la magnitud de l’àmbit de l’Illa 49 resultant de la proposta guanyadora del concurs, resulta impossible encaixar la totalitat del sostre d’habitatge de protecció previst pel planejament vigent de manera adequada i integrada en l’entorn. En aquesta situació, l’Ajuntament de Sitges considera oportú reubicar part d’aquest sostre en un altre emplaçament, contribuint a la distribució de l’habitatge protegit dins del municipi, tant a nivell tipològic com demogràfic, i afavorir així una major cohesió social. La disminució del sostre residencial de la illa 49 és convenient, també, de cara a reduir l’impacte de la nova ordenació en l’àmbit de la illa 49 i aprofitar l’ordenació en forma de U per a adquirir l’espai central com a espai públic a nivell de qualificació i dotar-lo com a tal.
Per últim, un emplaçament com El Venus, que es troba desocupat i per desenvolupar, constitueix una oportunitat per a reubicar part de l’habitatge de protecció -concretament el de règim concertat-, seguint els criteris de repartiment de la tipologia, en bosses més petites i millor distribuïdes en el territori. Aquest àmbit que fins ara no ha estat desenvolupat com a zona verda, té un interès limitat com a tal per la seva morfologia i relació amb l’entorn, tenint en compte la disponibilitat de zones verdes i espais lliures properes, de diferents mides i tipologies i d’interès. Per aquests motius i disponibles a l’entorn proper, amb dimensions i formalització adequades al seu ús i ben integrades al teixit.
La reordenació proposada permetria ocupar un solar actualment buit i tancat, amb sostre residencial d’habitatge protegit, que a la vegada ajudi a consolidar amb edificació l’illa delimitada per l’avinguda Camí de Capellans, el carrer de Pau Casals i el passeig de Vilafranca, amb una edificació adequada al gra i la tipologia de la zona.
Aquesta redistribució del sostre destinat a habitatge de protecció oficial existent en l’ordenació original es fa encabint el sostre de règim concertat que una ordenació raonable i dialogant amb el seu entorn permeti en el nou emplaçament.
3.-OBJECTIUS DE LA MODIFICACIÓ PUNTUAL DE POUM
La vocació d’aquesta modificació és donar continuïtat al procés iniciat a partir del Concurs d’Idees per la reordenació de les Illes 49, 50 i 51 del PMU-1, seguint les directrius i prioritats fixades per l’Ajuntament en el curs d’aquest tràmit. En aquest sentit, la present modificació té com a principals objectius:
a) Garantir la distribució dins del municipi del sostre d’habitatge de protecció pública i concertat. Per tal de minimitzar les aglomeracions tipològiques o la marginació de determinats colꞏlectius vulnerables, és
preferible repartir de manera homogènia bosses d’habitatge protegit de dimensions controlades que quedin ben cohesionades dins del teixit residencial existent o futur. Amb aquest objectiu, s’allibera part del sostre residencial de protecció existent en el PPU-1 alleugerint parcialment aquest àmbit, per reubicar-lo al subàmbit d’El Venus i obtenir així una nova bossa d’habitatge protegit més descentralitzada i repartida, en una zona amb oportunitat de desenvolupament. Aquest objectiu implica:
1. La modificació de l’ordenació general de les illes 49, 50 i 51 del PPU-1 en una sola illa resultant en clau de zona d’habitatge protegit en alineació contínua (12P5), amb un sostre d’habitatge protegit de règim general de 37.563 m2.
2. Un major equilibri entre la dimensió de la illa 49 i el seu sostre edificat.
3. Fixar els paràmetres de regulació i els criteris d’harmonització formal i compositiva dels edificis.
4. Acabar de consolidar l’illa delimitada pel Camí de Capellans, el carrer Pau Casals i el passeig de Vilafranca, qualificada amb una clau de zona de volumetria específica (11b/HPO), amb habitatge de protecció i una ordenació volumètrica d’edificacions aïllades, en harmonia amb el seu entorn que permeti encabir par del sostre d’habitatge protegit de preu concertat de 3.390 m2 provinent de l’Illa 49.
b) Garantir la conservació, l’adequació i la qualitat del sistema d’Espais Lliures. Amb l’objectiu d’afavorir l’accés i el gaudi dels Espais Lliures per a tots els ciutadans, i per un òptim repartiment dels mateixos dins del municipi i la ubicació més adequada en cada cas, la present modificació proposa replantejar l’adequació de la zona verda existent a la parcel∙la d’El Venus i traslladar‐la a l’espai central de l’illa 49. Aquest objectiu implica:
1. Suprimir la vialitat interior (entre les illes 49, 50 i 51), unificant-les en una sola illa resultant, d’acord amb la proposta guanyadora del concurs.
2. La recuperació de l’espai interior de l’Illa 49 per l’ús públic, amb 8.650 m2 qualificats de sistema d’Espais Lliures- Parcs, jardins i places públiques (A2) que emfatitzi la vocació pública, d’integració i d’espai central i de referència de l’ordenació proposada.
3. Amb la disminució de sostre, reduir l’ocupació en planta baixa de l’Illa 49, creant diversos passos de dimensions adequades per tal de permeabilitzar i connectar l’espai lliure central amb l’entorn.
4.- PROPOSTES PER LA NOVA ORDENACIÓ
La nova ordenació volumètrica proposada als dos sub-àmbits que ens ocupen busca donar resposta a les problemàtiques plantejades a la diagnosi, de manera coherent amb els objectius marcats per la modificació. Pel sub-àmbit 1, seguint les premisses establertes per la proposta guanyadora del concurs d’idees, es proposa la unificació de les tres illes originals en una sola illa resultant mantenint-se com una única zona d’ordenació.
L’espai lliure públic es concentra a la zona interior, generant passos lliures i passos porxats per tal d’aportar permeabilitat i connectivitat a l’espai lliure central. En els perímetres exteriors entre els plans de façana i vorera es creen zones d’esponjament que permeten segons estudi de detall una adaptació de les cotes en planta baixa.
Teilen