Abans d'aquesta aprovació, es considera convenient sotmetre-la a CONSULTA PÚBLICA PRÈVIA, amb la finalitat de conèixer l’opinió de les ciutadanes i ciutadans i poder efectuar les modificacions en l’esborrany inicial que s’estimin pertinents.
La ciutadania i les organitzacions que ho considerin adient, poden remetre les seves opinions sobre els aspectes plantejats durant 15 dies naturals, a comptar des del dia 8 de juliol de 2024, a través de l'apartat APORTACIONS I SUGGERIMENTS d'aquesta a plataforma.
Com fer aportacions?
Informa't sobre la informació rellevant explicada a continuació.
Accedeix a l'apartat APORTACIONS I SUGGERIMENTS al menú superior (habilitat durant el termini de consulta pública prèvia 08/07/2024 - 22/07/2024).
Fes click a "nova proposta" i redacta la teva aportació.
INFORMACIÓ RELLEVANT:
1. Problemes a solucionar.
L’ordenança general de Subvencions de l’Ajuntament de Sitges, que es va aprovar pel Ple en data 26/10/2015 i modificada parcialment per acord de Ple de data 26/05/2021, requereix adaptacions, per tal de solucionar els problemes que es detallen a continuació:
1. Actualització: El temps transcorregut des de l’aprovació de l’ordenança inicial, els canvis normatius així com els resultats del control intern de la Intervenció General, recomanen l’aprovació de modificació de l’ordenança adaptada a les noves realitats i necessitats de la ciutadania i del municipi, en relació a la sol·licitud, concessió, justificació, pagament, reintegrament i control de les subvencions atorgades per l’Ajuntament.
2. Seguretat jurídica: Donar solucions a problemes interpretatius de la normativa i dotar d’un instrument que clarifiqui, doni coherència i coordinació entre les diferents subvencions que atorga l’Ajuntament de Sitges a tots els agents que intervenen en el procés, dotant d’una regulació clara i única sobre els principis que han de regir l’acció de foment de l’Ajuntament
2. Necessitat i oportunitat.
La modificació de l'ordenança general de subvencions és essencial per establir normes clares sobre l’activitat de foment de l’Ajuntament de Sitges. Això assegurarà una seguretat jurídica a tots els agents que intervenen en algun moment del procés de concessió, justificació, reintegrament i/o control de les subvencions municipals.
3. Objectius de la norma.
Els objectius de la norma són:
1. Fixar un marc regulador de l’activitat de foment de l’Ajuntament
2. Dotar de seguretat jurídica el procediment de les subvencions, des de la seva concessió fins el control
3. Donar una resposta a la demanda dels centres gestors d’homogeneïtzar criteris i interpretacions de la normativa
4. Possibles solucions alternatives reguladores i no reguladores.
Com a solucions alternatives reguladores es podrien prendre:
L’art 17.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions estableix que les bases reguladores de les subvencions s’hauran d’aprovar mitjançant tres vies alternatives:
a) En el marc de les bases d’execució del pressupost
b) A través d’una ordenança general de subvencions
c) Mitjançant una ordenança específica per a les diferents modalitats de subvencions
Dels tres instruments permesos s’opta per l’Ordenança General de Subvencions, ja que es considera que és la millor opció, essent un instrument permanent en el temps.
No obstant, no es prohibeix la possibilitat que en el cas que es consideri necessari, es puguin aprovar ordenances reguladores específiques o bé s’integrin les bases reguladores de subvenció, en les d’execució del pressupost municipal.
Share